10 Aralık 2009 Perşembe

TALISKER 10 YEARS OLD



Uzun zamandır bu malt iskoç viskisini gözüme kestirmiştim. Hakkında okuduklarım ve duyduklarım benim damak zevkime uygun olduğunu düşündürmüştü. Açıkçası ben bir tadım uzmanı olmadığım için diğer viskilere oranla pek fazla bir fark alamayacağımı düşünüyordum ama daha önce hiç malt viski içmediğim ve fiyat olarakta bütçeme uygun geldiği için kendisiyle tanışmak istedim. İlk olarak hakkında biraz bilgi vereyim.

Talisker İskoçyanın Skye adasında üretilen tek 10 yıllık single malt viski, United Distillers 'ın belirlediği 6 klasik single malt viski markasından biri (diğerleri için http://www.awa.dk/whisky/clasmalt.htm) 10-12-18-20-25-30 yıllık bir seriye sahip, en popüler olanı 10 years old olanı, 30 yıllık olanı 2007 en iyi malt viski ödülünü almış. 1830 yılında ilk üretimi yapılmış.

10 yılık olanın kapağı gece mavisi bir alüminyum etiket ile kaplı, ayrıca aynı tonda bir kutuya sahip. Viskinin rengi kendi tabirimle turuncuya yakın sarı tonlarında, kadehe ilk konulduğunda buruna gelen farklı bir kokusu ve genzi yakan bir alkol yoğunluğuna sahip. Aniden fazla koklanırsa öksürtebilir bile. Farklı bir koku diyorum çünkü daha önce anımsamadığım bir koku ama kendimce tanımlamak gerekirse bir Johnie Walker ile Jack Daniels'ı koklayarak birbirinden ayırt edebiliyorum. Bu viskiyi ilk kokladığınızda ikisindende farklı, daha önce tatmadığım ama artık belleğime kazınmış olan bir kokuya sahip.Tadım uzmanı tanımlamaları yapamayacağım zaten öyle bir tat ayrımı yapamıyorum. Ama bana anımsattığı koku bir antikacı dükkanına gidip eski bir kumaştan yada deriden bir nesneyi koklamak gibi, açıkçası beni geçmişe götüren bir koku gibi. İlk tadımda baharatlı, ağzı yakan, sanki wasabi yemiş gibi hisettiren, yutulduktan sonra ise ayrı bir yakıcılığı olan, burnunuza gelen kokuyla ağzınızda devamlı aynı tadı bırakan, ama belirgin ve çok yoğun olarak gerçekten isli, dilinizde iste kurutulmuş peynir yemiş hissini yoğun bir şekilde özellikle ilk tadımda bırakan, şu ana kadar içtiğim viskilere oranla bayağı yoğun, ve uzun süre ağzınızda kaybolmayan bir tada sahip olan ağır bir viski bence.

Johnie Walker Red Label gibi yarım şişe içilmez sanrım, çünkü gerçekten zevk alarak içebiliyorsunuzi.
Yemek borunuzdan midenize, yanmayı hissedebiliyorsunuz.

İnternette okuduğum iste kurutulmuş füme somonla çok iyi bir ikili olduğu söyleniyor, denemedim ama bilginize. Belki isli peynirlede güzel olabilir denemek lazım.

Kısaca eğer, acı, baharatlı, isli, füme tatları seviyorsanız denemenizi öneririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder